Søk i denne bloggen

onsdag 11. desember 2013

Takk ;-)


Del 3 av avslapningsprotokollen


Müsli og jeg takker for hyggelige tilbakemeldinger på forrige blogginnlegg. Av og til får man mye dritt når man blogger ærlig - og av den grunn velger jeg fra nå av å godkjenne kommentarer. Kritikk er selvsagt velkommen! Og diskusjoner tas i mot med takk. Men regelrett drittslenging avvises :-)

Selv om hundene mine er lykkepiller så er det ikke bare rosenrødt - jeg velger å skrive sannheten. I dag skal jeg allikevel bare skryte litt ;-)

Müsli har gjennomført del 3 av Karen Overalls avslapningsprotokoll. Hadde jeg visst hvordan så skulle jeg ha laget en link til den oversatte og litt fornorskede varianten jeg bruker.

Vi har trent på metallapport. En hund på teppet mens den andre trener. Flinke både på å ligge rolige på teppet og på apporten. Dvs. foreløpig er det ikke lange biten Müsli bærer den, men noen cm er det jo ;-)

Og ellers så har IKKE Müsli hengt i Jacks hale og hun har IKKE ødelagt ting hun ikke har fått. Hun har IKKE hengt i båndet, i pelsen/halen til Jack eller i mitt bukseben på tur.
Müsli har derimot vært rolig kontorhund og hun HAR gått forholdsvis fint i bånd på tur selv sammen med Jack!

I kveld skal vi trene på å krysse sprinkelbroen i Hokksund samt gå en ørliten tur i gatene. Møter vi deg og du vil hilse på den lille vakre, vær forberedt på å måtte vente til hun har alle 4 bena godt plantet på bakken. For hilse, DET vil hun ;-)

Jack blir hjemme, ikke noe poeng å la ham ligge i bilen mens jeg er ute hos en kunde. Han er litt halt i dag, runderingsøkten i går ble kanskje litt heftig i kombinasjon med lek og herjing med Müsli i hundegården og på tur. Men han hilser så mye og sier at det går så bra så ;-)

Fra juleavslutningen til Kreativ Lydighetsgruppen i Kongsberg Hundeklubb i går kveld.

2 kommentarer:

  1. Er såååå glad for at du blogger ærlig!! Er så lett å bare la være og si alt, men da får man heller ikke hele , på godt og vondt! Spør du meg, så trenger vi andre dødelige å høre at alt ikke er perfekt, strukturert, planlagt og rosenrødt også hos instruktører og flinke hundetrenere! Kanskje har du til og med en fordel når du skal hjelpe andre som også er sånn ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Merete. Fine ord fra en dyktig hundeeier og instruktør!

      Slett